Cijfers Limburg

toewijzingen koop

woning

huurders

Op 1 januari 2024 werd het Centraal Inschrijvingsregister, kortweg CIR, in het leven geroepen worden door Wonen in Vlaanderen. Nieuwe kandidaat-huurders dienen zich vanaf 2024 in te schrijven via dit CIR. In het CIR moesten tevens alle bestaande kandidatendossiers ingelezen en ingevlochten worden. Om dit te realiseren werd er een ‘freeze-periode’ vastgelegd van 17 november 2023 tot en met 2 januari 2024. Gedurende deze periode konden er geen nieuwe inschrijvingen ingegeven worden, en konden er ook geen toewijzingen gebeuren in de bestaande software. Ondanks deze freezeperiode bleven panden in opzeg toegewezen worden op basis van getrokken lijsten op de startdatum van de freezeperiode (tot zolang deze niet uitgeput waren). Hierdoor heeft WiL toch invloed kunnen uitoefenen in het beperken van het totaal aantal leegstand voor 2023.

Blikvangers

We streven ernaar dat onze huurders en kopers duurzaam kunnen wonen. Hiervoor werken we samen met externe (welzijns)partners.

Bewoners Paspoel Tongeren