Samenwerken werkt
Wonen in Limburg is een verhaal van geloof in de toekomst. Door samen te werken aan duurzaam en betaalbaar wonen, geven we duizenden gezinnen kansen en perspectief. Tegelijkertijd bouwen we mee aan een aantrekkelijke, solidaire en toekomstbestendige Limburgse samenleving.
Team Wonen in Limburg en haar partners staan klaar om hier dag in dag uit mee aan de slag te gaan.
Klaar voor de toekomst
Op 1 juli 2023 begonnen we een nieuw hoofdstuk in het al rijkgevulde geschiedenisboek van sociaal wonen in Limburg. De 9 sociale huisvestingsmaatschappijen, 3 koopmaatschappijen en 7 sociale verhuurkantoren vloeiden officieel samen tot Wonen in Limburg. Het was het voorlopige orgelpunt van een intens traject van voorbereiding, overleg, elkaar leren kennen, samenwerkingen opzetten, bakens uitzetten, …
Medewerkers, bestuurders en netwerkpartners toonden een ongelooflijk engagement om in de best mogelijke omstandigheden te kunnen starten.
“Wat WiL wil, wil WiL samen”
Zo opende onze algemeen directeur het eerste Forum dat we organiseerden in het najaar van 2023.
Met één woonactor voor heel Limburg – meteen de grootste van Vlaanderen – kiezen we voor een woonmaatschappij die verder gaat en meer doet dan louter bouwen, huren, verhuren en kopen. Met het team en de expertise die we in huis hebben, kunnen we bruggen slaan naar het brede werkveld van lokale besturen, organisaties en bedrijven binnen en buiten Limburg. Het zal onze horizon verbreden, onze inzichten verrijken en onze basis sterker maken. Zo bouwen we samen aan het sociaal wonen van de toekomst.
Raf Drieskens, voorzitter WiL
Het Forum staat symbool voor hoe Wonen in Limburg zich positioneert: we willen bij uitstek een netwerkorganisatie zijn die samenwerkt, als regisseur of als acteur. Maar altijd samen.
Sarah Janssen, directeur Klant & Bewoners, deelwerkingsgebied Noord-West – eerste Forum, 22 november 2023
Organisatie
aandeelhouders
alle Limburgse gemeenten — 88%
Vlaams Gewest — 5,5%
provincie Limburg — 4%
private aandeelhouders — 2,5%
bestuursorgaan
Voorzitter |
---|
Raf Drieskens |
Bestuurders |
---|
Sigrid Cornelissen |
Ingrid Erlingen |
Werner Janssen |
Ilse Jaspers (vanaf 11/10/2023) |
Pieter Konings |
Dymfna Meynen |
Jasmine Neven |
Kurt Plessers |
Romi Soors |
Jan Valgaeren |
Chrétien Van De Beek |
Luc Vandeweyer |
Frank Vroonen |
Alain Yzermans |
managementteam
Myriam Indenkleef – algemeen directeur
Wim Voets – financieel directeur
Inge Gaublomme – directeur HR
Kristof Voeten – directeur ICT, facility, juridische zaken, aankoop/WOO
Raf Vangompel – directeur stafdiensten
Raymond Corstjens – directeur patrimonium
Reinout Van der Sijpe – directeur mens & samenleving
commissaris
BDO Bedrijfsrevisoren BV
Uitbreidingsstraat 72
2600 Antwerpen
Medewerkers
(op 31/12/2023)
388
medewerkers
Staf – HR – Financiën
Patrimonium
Klant & bewoners
IFJA*
(*ICT, facility, juridische zaken, aankoop/wet op overheidsopdrachten)