Klaar voor de toekomst

Op 1 juli 2023 begonnen we een nieuw hoofdstuk in het al rijkgevulde geschiedenisboek van sociaal wonen in Limburg. De 9 sociale huisvestingsmaatschappijen, 3 koopmaatschappijen en 7 sociale verhuurkantoren vloeiden officieel samen tot Wonen in Limburg. Het was het voorlopige orgelpunt van een intens traject van voorbereiding, overleg, elkaar leren kennen, samenwerkingen opzetten, bakens uitzetten, …

Medewerkers, bestuurders en netwerkpartners toonden een ongelooflijk engagement om in de best mogelijke omstandigheden te kunnen starten.

“Wat WiL wil, wil WiL samen”

Zo opende onze algemeen directeur het eerste Forum dat we organiseerden in het najaar van 2023.

Met één woonactor voor heel Limburg – meteen de grootste van Vlaanderen – kiezen we voor een woonmaatschappij die verder gaat en meer doet dan louter bouwen, huren, verhuren en kopen. Met het team en de expertise die we in huis hebben, kunnen we bruggen slaan naar het brede werkveld van lokale besturen, organisaties en bedrijven binnen en buiten Limburg. Het zal onze horizon verbreden, onze inzichten verrijken en onze basis sterker maken. Zo bouwen we samen aan het sociaal wonen van de toekomst.

Raf Drieskens, voorzitter WiL

Het Forum staat symbool voor hoe Wonen in Limburg zich positioneert: we willen bij uitstek een netwerkorganisatie zijn die samenwerkt, als regisseur of als acteur. Maar altijd samen.

Sarah Janssen, directeur Klant & Bewoners, deelwerkingsgebied Noord-West – eerste Forum, 22 november 2023

aandeelhouders

alle Limburgse gemeenten — 88%
Vlaams Gewest — 5,5%